Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop stängs ner!


hjalpmig

Rekommendera Poster

Hejsan!

Tänkte använda photoshop idag efter ett långt uppehåll och möttes då av en ruta som sa att jag måste fylla i ett serienummer. Sökte då på detta på Internet och fann ett som funkade.

 

När jag nu försöker öppna photoshop kommer det upp ett långt avtal som jag måste acceptera för att kunna fortsätta och när jag klickar på "acceptera" så stängs rutan ner och ingenting händer. När jag åter igen försöker trycka på photoshop ikonen så kommer denna avtalsruta upp och när jag klickar på "acceptera" stängs det ner igen och så fortsätter det så där.

 

Någon som vet hur jag FAKTISKT öppnar program så att jag kan få leka av mig?!

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag får uppfattningen att det är en testversion du har installerat som bara går att använda en viss tid. När tiden passerat får du köpa en äkta version. Där följer också med ett äkta serienummer.

 

Har du inte råd att köpa Photoshop kanske Gimp kan passa?

...jämförs med Photoshop om inget annat. Lite högre inlärningströskel dock.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte. Trodde faktiskt att det inte var en testversion. Men jag hittade ett serienummer på internet och när jag skrev in den blev det en grön bock. Så det borde gå att använda den. Undrar bara varför inget händer när jag klickar på acceptera. Den ska ju starta.

 

Okej, ska testa att ladda ner gimp, dock gillar jag photoshop väldigt mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Serienummer funna på internet är ofta crackade nummer, som vi inte bistår med någon vidare hjälp med här på Eforum.

 

Strider mot reglerna du tog del av när du registrerade dig härinne.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, okej. Är väl bara att avinstallera Photoshop då!

 

Tack för tipset med Gimp, dock lite klurigt att förstå vissa saker, t.ex. var handen är så man kan dra vissa bilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Stefan nämner talar vi inte om programversioner (eller serienummer) införskaffade på illegalt vis och jag låter det passera med en varning.

 

Gällande hur man gör i GIMP så kan det vara läge att läsa i hjälpen elller söka efter en tutorial på internet.

 

För att dra en bild/markering ska du inte använda handen utan korset med fyra pilar.

 

-------------------------------------

Jonas

Moderator - CD/DVD-bränning, Kameror, Print - om trycksaker samt Bildredigering

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...