Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fryser under installation

Robez

Recommended Posts

Hej

Det är så att jag har fått en ny dator och har massa spel som jag ska installera,men mitt under installationen fryser hela datorn och jag får starta om den på knappen.Jag har prövar installera Operation Flashpoint,Risen och Tropico 3 men alla hänger sig i installationen.

Så jag undrar om nån av er vet vad det kan vara för fel.

Moderator flyttar tråden till lämpligare forum

//gästen - Moderator för Datorspel

[inlägget ändrat 2009-10-29 01:26:00 av //gästen]

Det är så att jag har fått en ny dator

Köpte du datorn med Windows och drivrutiner förinstallerat eller har du installerat allt själv? Vad heter datorn (hela modellnamnet) och vilket operativsystem använder du?

Thomas

Det var en som byggde ihop en dator av min gamla dell dimension 8400.Han har bytt modekort,chassi,kylare och processor.Så det finns inte mycket Dell delar kvar i den här nu.Jag använder Win XP.

Jag tycker att det låter som att det är ett drivrutinsproblem. Fråga din kompis om han har installerat drivrutinerna till moderkortschipset. Vet du vad ditt moderkort heter?

Thomas

Jag gjorde nån sån där scan med nått program och det fattades två drivrutiner till chipset.Men jag trodde inte att det påverkade installationen men jag ska försöka fixa dom där två.Modekortet heter GIGABYTE G31M-ES2L.

Jag satt i skivan och det stod att jag hade installerat allt från skivan så jag tror inte det är det som är problemet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...