Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C: är inte tillgänglig, åtkomst nekad. Systemfel 5 har uppstått. HJÄLP!!


geckox2

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har varit inne på egenskaper på C: och av misstag bockat i någon ruta i flikarna Delning och Säkerhet, vet inte vad! Nu kan jag inte komma åt min hårddisk! Snälla hjälp mig någon!

Såg ett annat inlägg från en person som hade gjort samma sak och fått följande tips, men när jag följer detta så får jag texten Systemfel 5 har uppstått, åtkomst nekad. "

Tips: Logga in som användare, tryck på kör och skriv cmd. Skriv net user Administratör * och fyll i lösenord två gånger. (DET ÄR HÄR JAG FÅR MEDDELANDE OM SYSTEMFEL 5). Logga ut. När du ser inloggningsskärmen, tryck på ctrl+alt+delete (HÄNDER INGENTING NÄR JAG TRYCKER PÅ ctrl+alt+delete) och skriv in Administratör som användarnamn (JAG KAN INTE ANGE ANVÄNDARNAMN; ENDAST LÖSENORD) och tryck enter. Nu ska du kunna nå enhet C."

 

Snälla hjälp mig, paniken är nära!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök med en systemåterställning till en tidpunkt strax innan detta började:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

när jag klickar på systemåterställning så får jag förljande felmeddelande:

C:\Windows\System32\rstrui.exe Felaktig parameter.

Suck, inget verkar funka...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag testade att göra systemåterställning i felsäkert läge, men det fungerade inte heller tyvärr. Fick meddelande Ett oväntat fel uppstod, Åtkomst nekad (0x80070005).

Finns det något annat man kan testa? Söker som en galen på internet men har inte hittat nåt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en standard Vista-skiva från Microsoft eller en recovery-skiva med Vista från en datortillverkare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner filen och bränt den som ISO på en skiva men jag kan inte få datorn att läsa från skivan, trots att jag har ändrat prioritetsordning (F2) så att den ska läsa från skiva först. Lyckades göra någon slags repair (F12) men det hjälpte inte heller. Helt sjukt ju, verkar inte finnas någon ände på detta..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du bränt skivan som iso/image/avbild och inte som dataskiva?

 

Någon annan kanske har något tips, men jag kan inte komma på något mer än en ominstallation av Windows. Behöver du rädda viktiga filer i så fall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...