Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

70 grader


Ne.ext

Rekommendera Poster

Oj, detta kan bero på hur mycket som helst..! :( Vi måste ringa in problemet och utesluta olika möjligheter.

 

Till att börja med förutsätter SP 2 att SP 1 redan finns installerat. Det funkar alltså inte som tidigare med Windows XP då nyare servicepack alltid innehöll de föregående packens fixar också.

 

Alltså först Vista, sedan SP 1, sedan SP 2 och till sist så gärna också plattformsuppdateringen (DX 11 bland annat).

 

Drivrutiner. Viktiga är de till moderkortet för utan dem så kraschar grafikkortet mer än gärna (du kan få atikmdag.sys-krascher m fl andra fel).

 

Uppdatera helst spelet också:

http://files.bioware.com/dragonage/patch/1.02/DragonAge1.02a.exe

(direktlänk!)

 

HD4770 drar inte mycket ström med moderna mått mätt. Men din 500-wattare kan ha börjat ta slut?

 

Du kanske behöver finlira med minnesintsällningarna i bios. Standard brukar vara att de matas med 1.8V men ibland (ofta) är det för lågt. Jag har t ex minnen som ska matas med allt mellan 2.1 till 2.35V. (OBS! Kan vara farligt att leka med så kolla upp specifikationerna för ditt minne hos tillverkaren!)

 

Det här var i alla fall några uppslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare igen,

 

Jag hittade felet, det var min trådlösa internet dosa. när jag inte har den i händer inget. sen när den är i så börjar det dyka upp.

 

Fast kan man lösa det på något smart sett kollat drivrutiner och allt. kan det bero på moderkortet? det funkade med mitt galma moderkort iaf,

 

Tack i förväg :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...