Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilden är onormalt mörk!


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Hej,

Jag använder VLC som standardspelare och när jag skulle titta på en film igår var bilden så mörk att det knappt gick att urskilja några detaljer. Då provade jag att öppna den med andra spelare (Media Player och Winamp) men resultatet blev detsamma. Jag öppnade en äldre film, som jag såg i förra veckan utan problem, men döm om min förvåning när den också var mörk! Det är inget fel på datorskärmens ljus- och kontrastinställningar, och jag har inte gjort någon ändring i spelarna heller. Kan någon förklara vad som kan vara fel? Alla videoupptagningar är likadana och de har fungerat utan problem förut.

 

Pelleman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt i grafikkortets inställningar för uppspelning av media. Kanske något på något vis ändrats där?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Var kan jag hitta dessa inställningar då? Jag har ett NVidia GeForce 7600 GS grafikkort, och har aldrig varit inne på några inställningar för uppspelning av media förr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nvidias kontrollpanel är inte så svårnavigerad men jag har tyvärr inte möjlighet att se en sådan och ge exakta instruktioner. Du torde finna det om du letar.

 

Fast om det är detta som är felet vette tusan....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Problemet är löst! Jag hittade en inställning - "Color Correction" - i nVidias kontrollpanel, och efter att ha tryckt på den så var allt bra igen. Tack för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att det var så enkelt. Stora mysteriet är väl dock VEM (eller vad) som ändrat inställningen?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...