Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera NOD32


ismael

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har problem att helt få bort mitt NOD32- gratis version. Jag avinstallerade det för ett tag sen och installerade AVG Free istället. Nu tänkte jag uppdatera till nyaste AVG versionen, men AVG guiden reagerar och säger att jag fortfarande har NOD på datorn. Detta låter möjligt eftersom min datorn har blivit ordentligt seg på sistone.

 

Problemet är att jag inte hittar något att avinstallera! Jag har sökt på: "ta bort program", letat bland alla mappar m.m. Har även sökt igenom hela datorn efter något som heter NOD32 eller ESET. Resultat: Ingenting.

 

Vad är det för restprodukt som är kvar, och finns det någon bra och säker removal-tool man kan använda? Hittade någon från från NL men fattade ingenting, det hade ingen eng. översättning..

 

Tacksam för svar

 

 

Flyttar tråden till lämpligt forum

//gästen - Moderator för Brandväggar

 

[inlägget ändrat 2009-10-20 18:44:31 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat att köra detta program och det står att allt är bortrensat, men AVG reagerar fortfarande på att det finns nod32-grejer kvar på datorn. Ska jag strunta i avg's varning och fortsätta installationen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm förstår inte riktigt hur denna länk skulle kunna hjälpa trådskaparen eftersom det handlar om en gammal Nod32!

Kör dds och posta loggen så får jag se om det finns några rester kvar av Nod32,annars är det väl bara att köra på men AVG installtionen!

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Ladda ner DDS till Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Tryck Yes/Ja på frågan om Optional Scan.

I ditt svar bifogar du de två loggarna DSS.txt och Attach.txt på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen nappen i Besvara-fönstret

Upprepa med nästa logg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...