Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Elving

Datorn låser sig

Rekommendera Poster

När min bärbara Fujitsu Siemens AmiloPro V3305 model MS2192 med Windows XP stått påslagen i ca 20 minuter utan att jag använt den så låser den sig helt. Det enda jag kan göra är att stänga av den med powerknappen och sedan starta om den. Är det något man kan åtgärda själv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I loggboken hittar jag under Program gult utropstecken för källa Userenv och rött X för WMI Adapter, för Application Hang och för Application Error. Under System hittar jag gult utropstecken för BTHSUB och för Plug Play Manager. Rött X för Service Control Manager. Vad gör jag med den informationen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du klickar på resp. felmeddelande och läser detaljerna..

Står det t.ex. ett felkod så söker du efter den på programtillverkarens webbplats...

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...