Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pps-sändning ser ut som spam


IvanB

Rekommendera Poster

Min pappa försöker skicka en pps-fil som bestär av bilder till mig. Han har försökt på många olika sätt, men jag får ungefär 60 mail varje gång, fullt med oläsbara tecken. Den första av dem ser vanligast ut, innehålller en bilaga med pps-fil, men det går inte att öppna. Jag försökte öppna den med Open Office Impress. Det gick inte. Alla andra medföljande skräp innehåller inga bilagor, bara bokstäver och tecken. Och det blir likadant, oavsett om han viaderebefordrar mailen som han fick filen i eller bifogar den i ny mail. Vad ska han göra? (Jag vet egentligen inte hur han gör, han är ingen data-snille och 85 år gammal, men klarar vanlig mailandväxling och bifoga bilagor.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be honom ladda upp filen på http://www.skickafilen.se/ och skriva in din mejladress i rutan där så får du ett mejl med en länk till filen och kan ladda ner den.

 

Troligen är filen för stor för att den ska gå att skicka på vanligt sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia. Nu väntar jag på sändelsen. Men jag undrar, är det vanligt att det blir 60 e-mail av 1? Är det inte så att om filen är för stor blir det 0 sändelse istället? Han fick filen via e-mail också, så jag bad honom helt enkelt att vidarebefordra. Jag har gmail, han har en annan, är det möjligt, att hans mailserver klarar att ta emot men inte att skicka den storleken? Hittills varje gång jag råkade skicka någonting för stort, det gick inte iväg helt enkelt. Eller är det någonting speciellt med pps att varje bildruta vill gå in i en annan e-mail? Konstigt hur som helst.

 

[inlägget ändrat 2009-10-18 19:15:27 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så vet jag inte. Det kan ju mycket väl bero på vad man har för mejlprogram. PPS-filer har jag aldrig skickat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...