Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan endast brända en DVD med Nero?


ROALD_J

Rekommendera Poster

Användar XP och Nero 9. När jag har brändt en DVD och vill göra ytterligare en kopi startar Nero brändingen, utan brända noget. Sen får jag en melding om att brändning genomfört utan problem, men där finns intet på DVDn? Vad gör jag för fel? Har samma problem på den bärbara med Vista/Nero 9.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vet inte riktigt hur du gör men ett vanligt fel man gör är att DVD/CDbrännaren inte är vald utan att man valt att skapa en s.k imagefil.

 

Kontrollera vad som är valt innan bränningen.

 

Om du kopierar en "riktig"DVD skiva (VIDEO_TS mapp så skall den inte kopieras som data DVD utan i Nero express program för detta

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tak, men jag kan använda "ashampoo" utan problem, men jag tyckar det är sjukt att betala 700 kr för något där ger mig problem...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan brända en DVD med "Nero", och sedan mäste jag starta om min PC. Om jag användar "ashampoo" kan jag brända hur många skivor jag vil utan problem.

"Nero" försökar inte göra en imagefil. Den "startar" andra skivan och tar samma tid på att bränna skivan utan bränna något.

Att kopierar en "riktig"DVD skiva är samma sak.. Endast en kopi sedan omstart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Mystiskt fel,Har själv NERO 7 (fullversion) .Den var i början väldigt buggig men har under åren uppdaterats och är nu i stort sett stabil i både XP och Vista.

 

Vet inte riktigt hur 9an ser ut men på 7an kan man kolla om det finns och i så fall hämta/installera uppdateringar genom att klicka på facklan i NERO Start Smart.

Ominstallation, efter avinstallation gärna med nero removal tool, med 9ans senaste versionen från Nero kan man ju också testa. På länken nedan kan man bl.a också hämta manualer på ett antal språk.

 

LARSAS

 

http://www.nero.com/eng/support-nero9.html

 

 

[inlägget ändrat 2009-10-19 07:41:55 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack!

Avinstallation = 1 tim. + Ominstallation = 2 tim. Opdatering =3/4 och stadig samma fel. Får väl hoppas på nästa uppdatering.

Jag ger upp, men tack för din tid.

 

ROALD_J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heureka..

Tack vara dig kom jag in något vis in på den tyska hemsida och uppdaterade därifrån. Där fattades 2 filer från microsoft , dessa kom hem och nu funkar det.

You save mig day

Ett stort knus till dig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...