Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mängd info i en cell


Hagalund

Rekommendera Poster

Jag har märkt att om mängden tecken i en cell är större än ca 750 st så följer inte all info med när man kopierar en cell med

Sheets("Blad1").Cells(1,1)=Sheets("Blad2").Cells(1,1)

 

Klipper man och klistrar följer all info med även om den består av 1000 tecken. Vad beror detta på och var går gränsen i antal tecken?

 

Samma gräns verkar gälla för om info kommer med i ett autofilter.

/Hagalund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av Excel? I Excel 2007 fungerar det.

 

Generellt kan man dock säga att så stora textmängder i celler är inte att rekommendera.

 

Samt du kanske kan gå runt problemet?

Spara strängen temporärt i en sträng (kolla längden på det som sparas) och spara det sedan till cellen

Eller kopiera normalt:

Sheets("Blad2").Cells(1,1).Copy Sheets("Blad1").Cells(1,1)

eller bara värden

Sheets("Blad2").Cells(1,1).Copy
Sheets("Blad1").Cells(1,1).PasteSpecial xlPasteValues

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2003 EXxcel

Det sätt som du föreslår är det sätt jag gör det på för att undvika problemet men det löser inte problemet med att det inte går att få in ett STORT värde i rullgardinen vi d Autofilter

[inlägget ändrat 2009-10-16 12:19:49 av Hagalund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne, så är det. Excel är ett kalkylprogram. Kalkylprogram gillar tal bättre än text.

 

Har tyvärr ingen lösning på problemet, enda jag kan råda är att du försöker komma runt det via andra lösningar. Är det användaren som ska interagera med texten kanske textrutor, bilder eller annat, som man hantera mer text, kan användas?

 

Komplicerat men, som sagt, Excel är inte bra på mycket text.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...