Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna favoriter


peey

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har ett problem med favoriter. Jag inte öppna favoriter från internetsidan, utan måste in på dokument och öppna favoriter mappen och klicka på den länken jag vill öppna därifrån. Detta hände efter jag installerat SP1 (jag installerade den manuellt).

 

När jag klicka på favoriter får jag upp ett meddelande där det står:

Favoriter referar till en plats som inte är tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på datorn eller på ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till internet eller nätverket. Försök sedan på nytt. Om platsen fortfarande inte kan hittas kan det bero på att informationen har flyttats till en annan plats.

 

Jag är ansluten till internet och den funkar. Men hur kontrollerar jag att disken är korrekt ansluten?

 

Hur löser jag detta problem?

 

Tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar det är Vista och Internet Explorer? En av jobbdatorerna hade detta problem. Favoriter låg då i mappen Favoriter!!! Det finns flera olika lösningar på nätet, men inget fungerade för oss.

 

Felet försvann utan att jag fick ett bra svar från användaren. Men jag kan tänka mig att favoritlänkarna ska kopieras en nivå upp till den plats där Internet Explorer söker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...