Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett grafikkort som inte stöder två skärmar????


maelbe

Rekommendera Poster

Hej,

Har försökt koppla min dator till TV:n men har ej lyckats få någon bild. På kontrollpanelen på Nvidia har jag försökt med TV installationsguiden, samt försöka lägga till ytterligare en bildskärm utan resultat. I skärmkonfigurationen finns endast två punkter.

1. Välj det visningsläge du vill använda.

Som val har jag dock bara ”använd bara en skärm”. Det finns ingen möjlighet att välja varken två skärmar eller att ex klona bildskärmen.

2. Välj den skärm du vill använda.

Här finns möjligheten till analog display och till tv. Men även om jag ställer in tv här så händer absolut ingenting.

 

Har läst någonstans om att GeForce 3 serien in stöder två skärmar samtidigt, men inget om att mitt grafikkort inte skulle göra det. Jag har NVIDIA GeForce 4MX Integrated GPU.

 

Är det någon som har några praktisk förslag på vad jag kan göra för att få det att funka??

 

vh

Me

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svagt minne av att vissa serier av MX-korten hade denna brist också. Dvs kretsen i sig klarar av två skärmar men implementeringen har det sparats in på och den har inte alltid fått de stödkretsar som krävs för att hantera två skärmytor samtidigt.

 

Som sagt, ett svagt minne att det kan vara så. Är ett gammal gammalt grafikkort, man kan inte minnas allt :)

 

Ed: och enklaste sättet att se om det fungerar, öppna Windows egna skrivbordshanterare. Ta upp egenskaperna för skrivbordet och, om valet finns, utöka där skrivbordet. Det är allt som ska krävas för att få bild på TVn. Givet att TVn är ansluten när datorn startar.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2009-10-11 10:04:47 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...