Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med CPU kylning!


alowendahl

Rekommendera Poster

Hej! Tack så mycket för engagemanget - dessvärre är det inte mycket som hjälper här hemma.

Jag uppdaterade drivrutinerna och har installerat Core Center och Cool 'n' Quiet. Men vid uppstart av Core Center säger den "Core Center does not support your motherboard!" och utan Core Center funkar väl inte Cool 'n' Quiet? Detta kanske är grundorsaken till att fläkten ständigt går på maxvarv???

Vad ska jag göra för att få igång Core Center?

Tack så mycket för all hjälp!

 

/Andrée

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

I manualen på sidan 3.24finns en inställning i bios för att disabla eller enabla cool-n-quite Du kan ju alltid testa om c-n-q ändå går att aktivera.

 

Sen har du kanske sett att tidiga Athlon 64 ej stöder c-n-q.Någon beteckning med slutbokstav före O stöder ej.

 

LARSAS

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in i BIOS och aktiverade Cool 'n' Quiet som tidigare var disablead, men jag kommer ju fortfarande inte åt det i.o.m. att Core Center vägrar starta! Detta börjar spåra ur! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du aktiverat Cool'N'Quiet i BIOS borde varvtalet på CPU-fläkten gå ned om du kyler med fler fläktar. Kanske går att testa med en bordsfläkt eller hårtork med kalluft?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det känns som nästa vettiga steg. Har de senaste dagarna kollat varvtalet med HWmonitor under längre tid och lägsta varvtalet är ALLTID 4440 RPM. Jag får öppna upp burken ikväll och blåsa lite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...