Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem


fantajorgen

Rekommendera Poster

Hej, min xp fungerar inte som den ska när jag ska bränna, jag har bytt brännaren men den bränner bara i fart 0,9 1,2 den ska bränna 16x Vad kan man göra. Jag vill helst inte instalera om hela datorn. Tack på förhand. mvh Jörgen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har problem med datorn, den är seg att bränna skivor. När jag går in på enhetshanteraren och klickar på IDE ATA/ATAPI-styrenheter,och sen klickar på Primär IDE-kanal, så har jag på enhet:0 och enhet:1 inställt överföringsläge= DMA om tillgängligt,

så långt allting bra.

På enhet 0 har jag aktuellt överföringsläge:Ultra DMA Mode2

På enhet 1 har jag aktuellt överföringsläge:PIO

Jag vill inte att den ska stå i PIO läge, hur gör jag för att ändra, helst vill jag att båda står i läge:UltraDMA Mode 5.

Min dator är en Xp.home. Jag har även i dag köpt en ny brännare, den bränner ändå i bara 1 gånger hastigheten fast den ska klara x16. Jag va in på en sida och läste lite om vad som kunde vara fel,och läste där att om datorn har ställt sig i PIO läge går det segt som bara den. Den bränner bra men det tar sån tid. Tack på förhand. :-)

MVH Jörgen Hansson.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du länken "View and request hotfix downloads" högst upp när du besöker sidan jag länkade till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HEJ prova den men den va till servise pack 1, så den funka inte, men jag har nu skrivit ett brev till microsoft, så får vi se vad som händer. Tack för att du tog dig tid mvh Jörgen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta inte upp flera trådar om samma problem, tack.

 

Då är Microsofts lösning så här:

I Enhetshanteraren så dubbelklickar du på Sekundär IDE-kanal (om jag uppfattade dig rätt med att det var där det var problem)

Välj fliken Drivrutiner

Tryck på Avinstallera

Starta om datorn.

När Windows startar så kommer den att upptäcka att drivrutinen saknas och installera den på nytt med rätt DMA-läge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag ingen där som heter Sekundär IDE-kanal

bara Primär IDE-kanal, men prova att avinstalera den men det funkar inte ändå, jag har provat att avinstalera allt.

Klickar jag på Primär IDE-kanal och sen på

Avancerade inställningar

så är den ena av dom två fortfarande PIO-läge

på enhet 0 har Ultra DMA Mode 2

på enhet 1 där har jag Pio läge hur än jag gör

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=719527

 

Tygligen samma problem som löstes genom att ändra i bios,Se Tunna 10juni

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-10-10 07:06:42 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla som hjälpt mig på vägen, nu funkar det, Jag gick in i bios och ändra på drives sen på plats 5 och satt den på on och sen så var den i DMA-läge när jag kollade.

 

Jätte tack.... Nu kan jag bränna skivor igen.... Tack så mycket... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...