Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha hjälp med hur jag ska bränna ut DVD filmer och spela upp det på dvd spelare.


Nickolaus

Rekommendera Poster

Hej jag hade tänkt att köpa DVD brännare och bränna ut filmer från datorn som jag har sparat och sen spela upp det på min dvd spelare och jag är osäker på hur man ska göra för att kunna spela upp det på dvd spelare sen ? Hjälp snälla hur ska man göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! jag har hämtat hem DVD flick och kodat om mina avi filmer som jag har på datorn till vanligt dvd format och sen har jag installerat Nero 9. Och sen har jag kollat på tillverkarens hemsida om jag kan spela upp filmer på dvd+R dvd+RW och dvd DL och DivX och det kan den utan problem jag har en Philips DVD spelare DVP 3142. Men vilket ska jag välja på nero 9 om jag ska få en vanlig dvd film ? tackar mycket för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag inte DVD Flick själv, utan det andra förslaget, som även kan bränna, men jag förutsätter att DVD Flick skapar en imagefil, troligen .iso, av din film.

Då är det bara med Nero, eftersom du nu valt den (och inte ex. den utmärkta ImgBurn, som DVD-Flick tipsar om), att "bränna imagefil".

Som skiva väljer du då en DVD+R.

 

Men din spelare har ju stöd för DivX så det kan ju vara onödigt att göra en "riktig" DVD.

Om din avi är kodad med divx eller xvid så bör din spelare kunna läsa den utan problem. Bränn filmen som den är, som data.

 

Har du separata undertexter krävs det lite handpåläggning...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej efter omkodningen är färdig på DVD flick så blir det en mapp AUDIO_TS och en mapp VIDEO_TS ska jag bränna ut dom två mapparna på en dvd+R då eller ? och kommer det att funka att spela upp det sen då isf ? Och eftersom du tipsade om att Imgburn är bra så tog jag det från hemsidan. ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu har mapparna och vill använda Nero så välj i Nero DVD-video.

Dra över VIDEO_TS mappen. Eller innehållet i din VIDEO_TS mapp till att ligga i kompileringens VIDEO_TS.

 

men åter igen - onödigt med tid, och plats, om din spelare klarar DivX....

 

[bild bifogad 2009-10-07 19:35:12 av Mikael63]

[inlägget ändrat 2009-10-07 19:36:33 av Mikael63]

1164292_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så det räcker alltså bara att bränna ut filmerna som dom är när det är avi format när min dvd spelare har DivX stöd ? det ska alltså gå spela upp det då eller?. alla filmer som jag har på datorn heter dvd rip Xvid efter film namnet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är bara att testa att bränna som Data. Antar dina filmer är på ca 700 MB styck så på en DVD-skiva får du plats med flera filmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då får jag tacka så mycket för hjälpen nu vet jag hur jag ska ta mej till Mvh Nicklas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med EN skiva först bara.

Bara för att din film heter något med xvid är det ju inte säkert att spelaren klarar den.

Och - ska du ha med "lösa" undertexter så blir det som sagt lite mera pyssel...

 

Meddela gärna hur det gick!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men alltså jag har omkodat filmerna med DVD flick så det ska nog inte bli problem att bränna dom sen. Det blir (VOB) format efter omkodningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men .vob klarar kanske inte din spelare av, rakt av.

Med dessa .vob så är det att bränna som DVD-video som gäller, alltså med mapparna VIDEO_TS & AUDIO_TS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men jag behöver bara ta VIDEO_TS mappen när jag ska bränna en film per skiva då eller ? inte båda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med Nero väljer DVD-Video så gör den i ordning dessa två mappar. Båda behövs men AUDIO_TS är ju tom, så ja, bara VIDEO_TS.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kan du tipsa om någon bra DVD brännare på dustinhome som klarar att bränna allt typ ? för jag är osäker på vilken jag ska köpa exklusive dvd+R skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som kan bränna allt + Dustinhome = http://www.dustinhome.se/pd_5010333944.aspx

(obs gränssnittet=SATA)

 

Bra eller dålig = ingen aning.

 

Annars så har jag bara goda erfarenheter av brännare fabrikat NEC.

 

Skivor handlar jag hos Wesellcd, Verbatim.

 

[inlägget ändrat 2009-10-08 22:45:12 av Mikael63]

[inlägget ändrat 2009-10-08 22:45:39 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...