Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte installer min ljudenhet på datorn???


gnarparn

Rekommendera Poster

hej! det är som så att jag krassade mitt moderkort och fick då köpa ett nytt som jag nu har installerat och allt funkar kanon förutom att jag inte kan installera ljudenheten på datorn jag har vart inne på asus och laddat ner drivrutinen för ljud på min vista 64bit men det går inte att installera den säger att operativsystemet inte stöder det eller nått liknade???? och asus går det inte att kontakta via telefon så nu undrar jag om någon vet vad bekymmret kan vara???? moderkortet heter asus P5N32-SLI Premium. är jätte tacksam för all hjälp jag kan få mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! jag har nu installerat denna länk men det är samma problem som tidigare den säger (audio ADI610X6100_vista`\ADI\amd64\vista\smwdm.sys´saknas!) men jag har ju ingen amd64 utan en 775 moderkort men när jag laddar ju ner drivrutin till en socket 775??? håller på att bli tokig.. är det operativsystemet det är fel på??? jättetacksam för svar mvh jimmy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Enhetshanteraren om du har några gula tecken framför någon enhet. Om det finns gula tecken så högerklickar du på enheten och väljer "Uppdatera drivrutin". Med lite tur så hittar Windows en ny drivrutin och uppdaterar den. Du måste tillåta att guiden söker på Internet.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! jag har testat att kolla på nya drivrutiner via online men jag förstår inte varför det står audio ADI610X6100_vista`\ADI\amd64\vista\smwdm.sys´saknas!??? kan det ha något att jag inte ställt in bois riktigt? mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan det ha något att jag inte ställt in bois riktigt?

 

Kolla att HD Audio står på "Auto".

Starta Bios -> Fliken Advanced -> Pila ned till "Onboard device configuration" och kolla att Hd Audio inte är disabled.

Se bifogad bild

 

Thomas

 

[bild bifogad 2009-10-14 18:59:08 av Thomas1]

1165509_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...