Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med OpenSuse 11.1


andreas_nordman

Rekommendera Poster

andreas_nordman

Hej!

 

Jag har försökt att installera OpenSuse 11.1 ett antal gånger men misslyckats av olika anledningar bland annat så kommer jag inte in i systemet efter installationen. Jag får felmeddelandet

 

[log]Master Ressource controll runlevel 5 has been skipped services in runlevel 5:[/log]

 

Om jag kör startar upp i failsafe-mode så funkar allt som det ska förutom nätverket. Får ingen kontakt med varken nätverkskortet eller internet.

 

Har någon varit med om något liknande och eller har ni någon idé hur man kan lösa problemet?

 

Mvh

Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj en annan Linuxrelease

det som funkar bäst för mig på min hårdvara är

Exton Mandriva 2009.1

http://linux.exton.net/node/250

 

funkar för mig

bättre än Linux Mint 7

mycket bättre än dagens Ubuntu/Kubuntu

 

För mig är valet av linuxrelease som att köpa bil.

Den ska passa mig och den ska fungera.

 

Det är 20 år sedan jag tyckte det var normalt att jag bytte bromsskivor och bromsok och bromsledningar själv.

För att få den igenom besiktningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mandriva funkar bra men automontering av NFS-diskar via /etc/fstab fungerar inte. Efter varje start av systemet måste diskarna monteras med mount -a. Detta är en känd bugg med Mandriva men om man inte kör nfs så är det inget problem.

 

Om man bortser från att man måste installera ubuntu-restricted-extras för att få fart på mp3, flash och litet annat så tycker jag att Mandriva, Linux Mint och Ubuntu är ganska likvärdiga.

 

OPEN Suse är det en del pillande med innan det fungerar lika bra men jag har inte haft trassel med att starta systemet. Prova att installera om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...