Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Det går inte att hitta en komponent"


NAMAZU

Rekommendera Poster

Har fått ett spel som man installerade genom nån DOS-extraheringsprocess följt av en vanlig installation.. När jag klickar på spelikonen när allt är färdigt så får jag ett felmeddelande med följande text:

 

"Det här programmet kunde inte startas eftersom PhysXLoader.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till om du installerar om programmet."

 

Jag har försökt att installera om det, men får samma fel. Jag får samma felmeddelande när jag installerar andra spel, så som prototype. Båda spelen har installerats på samma sätt, alltså med nåt DOS-tjafs och sånt. Detta funkar perfekt för mina vänner, men jag får bara detdär felmeddelandet varje gång jag försöker starta spelet.

 

Vad kan vara felet? Tacksam för alla försök att hjälpa mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som man installerade genom nån DOS-extraheringsprocess följt av en vanlig installation.

Ett crackat spel med andra ord. Sådant kan du dessvärre inte få hjälp med pga. eforums regler.

Rent allmänt (det blir ju hjälp förvisso, men i gråzonen) kan sägas att det är PhysX du skall försöka installera om, inte spelet. PhysX hittar du hos NVidia

http://www.nvidia.com/object/physx_9.09.0814.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...