Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur öppnar man ett XML-dokument som flyttats?


danh35

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har tagit backup på historiken i MSN. Dessa sparas som XML-filer men när jag försöker att öppna dem från annan plats än där de låg ursprungligen så får jag följande felmeddelande i Internet Explorer:

 

Det går inte att visa XML-sidan

Det går inte att visa XML-indata med formatmallen XSL. Korrigera felet och klicka sedan på knappen Uppdatera eller försök igen senare.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Det gick inte att hitta den angivna resursen. Det gick inte att behandla resursen file:///D:/Backup/Cobian/Backup...

 

Kan någon förklara vad det är som gör att filen inte går att öppna där den ligger i backupen. När den ligger kvar i ursprungsmappen så fungerar det att öppna historiken i Internet Explorer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan öppna en XML-fil i Anteckningar. Men det ser inte snyggt ut utan blir oformaterat med taggar som talar om vad det är för olika beståndsdelar. För att kunna formatera texten så den blir mer lättläst så använder Internet Explorer en formatmall som har filändelsen .XSL. Jag vet inte men någonstans i datorn där XML-filen skapades, troligen i samma mapp, så finns XSL-filen. Du behöver se till att alltid kopiera/flytta både XML-filen och XSL-filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Cecilila. Jag kopierade över även XSL-filen och nu fungerar det perfekt att öppna XML-filen. Ger direkt poäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

hej ja har ett liknande problem , en av dom sparade historikerna va inte xml fil , och den va i samma map , hur får jag den att bli xml ? / robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...