Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

externt tangentbord till laptop funkar inte


patrick221

Rekommendera Poster

hallå! skulle koppla ett gammalt tangentbord från en windows 98 till min nya bärbara dator som är en asus X701O. tangentbordet hade en ps2-kontakt så jag gick till stan och köpte en "ps2-usb länk" jag kopplade in tangentbored till laptopen men den kände inte igen enheten. har uppdaterat drivruntiner men funkar inte ändå. nån som vet vad jag ska göra eller får jag helt enkelt bara köpa ett usb-tangenbord? (jag provade med usb-tangenbord och det funkade galant) =) sorry om jag lagt i fel forum visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

tangentbord är så pass billiga nuförtiden så att en ny 99kr tangentbord är faktiskt att föredra! Det som jag brukar varna när det gäller tangentbord är tangentbord som har suspend mode och off knapp längst upp på höger sida. samt att delete knappen är lika stor som enter knappen och delete knappen ligger precis på höger sida om enter knappen. INTE bra.

Off / on knapp ska man inte ha på en tangentbord om man tänker skaffa katt eller har en katt som inte lärt sig ännu att INTE gå på tangentbord.

Mycket irriterande när datorn stängs av, jag lovar. Dessutom skadar det inte at skaffa tangentbord med en sladd som är så pass tjock så att en katt inte frestas att bita sönder den.

 

Oj då hur mycket det blev helt plötsligt om tangentbord. hehe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett något tangetbord för 99 spänn som har dessa knappar du "varnar" för, det är alltid vanliga standardknappar det handlar om på dessa billiga, men dom fungerar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syftar nog inte så mycket på priset utan mer på ATT det finns sådana med on/off knappen. Delete knappen nära enter knappen. mm. och jag upplever dessa som märktigt irriterande att de är konstruerade på det här sättet! Förstår inte tillverkaren att när na trycker på enter så ska man inte riskera att deleta allt. Vill bara uppmärksamma folk på detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delete knappen nära enter knappen. mm. och jag upplever dessa som märktigt irriterande att de är konstruerade på det här sättet! Förstår inte tillverkaren att när na trycker på enter så ska man inte riskera att deleta allt.

Att delete-knappen sitter bredvid den stora enter-knappen är ju och har alltid varit standard, detta gäller fullstora tangenbord, gör ingen skada heller, eftersom du ALLTID får en varning först innan något tas bort när man trycker på delete-knappen, så det går inte att deleta av misstag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipsen men jag har inte fått nåt svar om hur jag kan fixa problemet. jag kan ju iofs köpa ett nytt men jag gillar det gamla starkt. :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...