Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 segt


Arzenik

Rekommendera Poster

Hej! Har kört 7-an ett tag och är, rättare sagt var, helnöjd. Nu har det börjat sega till sej igen. Att öppna en websida i IE8 eller Firefox eller Crome kan ibland ta 20 sek, för att en stund senare öppna på 1 sek. När den är segöppnad tar det en "evighet" att öppna websidor, när den är snabb öppnas sidorna direkt. Vad kan vara orsaken att det är så olika? Ser på modemet att inget händer i sega läget. Verkar alltså vara hitom modemet. Har en burk till med 7an på. Den öppnar alltid direkt. Kan jag ha installerat något program som inte trivs med Win7? Stoppade i en gig extra ramminne idag men ingen skillnad. Tacksam för svar

Mvh

Arzenik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, äntligen någon mer än mig som har det så!

 

Det som händer mig, är precis som för dig, att datorn, och speciellt min wäbbläsare, google chrome blir sjukt seg, även om jag stänger ner den och öppnar igen.Från att jag trycker så händer det inget på 5-10 sec, sen så pluppar sidan upp, dock laggar det när man scrollar, skriver och så vidare, som om man satt på en gammal p3'a...

 

(men har dock en intel core 2 quad Q9300, 4GB ram...)

 

Händer även med messenger då och då, sjukt irreterande...

 

Omstart fungerar dock alltid :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Har upptäckt att boven är F-Secure Internet Security 2009. Nya versionen, 2010, funkar bra utan att sega ner datorn.

 

Arzenik

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...