Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tangenter på skrivbordet fungerar inte!


Amex

Rekommendera Poster

Efter jag rengjort skrivbordet med en lätt fuktad trasa har vissa av mina tangenter( slutat fungera helt. Kan någon hjälpa mig. Datorn är en laptop HP hdx16 1000-EO. det är knapparna asdf jklö som ej fungerar.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en fin dator du har!

 

1. Om du har tillgång till någon torkskåp (för kläder) så släng i datorn där och kör 2-3 timmar på medelvärme. Kan funka! Placera datorn som ett V uppochner bara. Och för tusan stänga av den innan du ställer datorn i skåpet. Och nu menar jag inte att ett torkskåp är en microvågsugn.

 

2. Om felet ligger kvar efter att din datorn har utsatts för torksåpet så har någon underfäste till tangentet släppt. Då är det bara att pilla tillbaka den. Personligen så har jag ytterst sällan lyckas med det eftersom jag har korvar till fingrar.

 

:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok datorn är torr och det finns ingen fysiskt fel på tangenter. Den här knappen som heter "fn" när man trycker på den så omvandlas blandannat jkl till siffror på en bärbar dator. det är inget sånt eller?

 

Har nog inga andra tips.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att fördjupa mig i felet så slog jag en sökning på tangentbordsfel på HP's hemsida och hittade denna artikel.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01458194&cc=se&lc=sv&dlc=sv&product=3826112

 

Låter inte riktigt som ditt problem men det går ju snabbt att testa, du ställer alltså om tangentbordet till att få dom blå symbolerna att fungera på tangentbordet och tvärt om.

 

Kortfattat så beskriver artikeln att du använder "fn"+"num lk" för att skifta mellan tangentbord och nummertangent.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du garanti kvar på datorn så lämna in den för reparation.

 

Har du inte garanti kvar kan du demontera tangentbordet det finns beskrivning på hur man gör detta på nätet och jag har för mig att det även finns en tråd här på eforum som diskuterar hur man gör detta.

 

Om du får loss tangentbordet kan du studera om det verkar finnas fukt smuts eller annat som kan påverka funktionen på tangenterna.

 

För att tillfälligt komma runt problemet kan du koppla in ett USB tangentbord och använda det, dom enkla är ganska billiga.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...