Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för Acerservicen


jansviden

Rekommendera Poster

Vill bara varna alla ev dator köpare för att skaffa Acer..

Har en bärbar som jag fick skicka på rep i våras då den inte

tog laddning..fick tillbaka den och den började strula direkt..

till slut så slutade skärmen att visa bild..att nämna är att när datorn

kom tillbaka så satt alla skruvar under den löst.

skickade iväg den igen och fick besked om att få den 9 sep men då visade det sig att acerservice hade skickat den till fel adress..

döm om min förvåning då acer kundsupport sade att det gick inte att

skicka den direkt till mig utan den var tvungen att gå tilbaka till Tyskland för att skicka den igen till mig..har fortfarande inte fått min dator fast det har gått snart 2 veckor sen den anlände Tyskland..ringer till Acer varje dag och påpekar att jag vill ha min dator men de verkar inte bry sig..får uppepande löften om att de skall kolla varför och maila mig men

några mail har jag hitills ej sett till...Nä tacka vet jag Dell iallafal

min 5 år gamla bärbara Dell den funkar perfekt.

Tyvärr är det inte bara jag som drabbats av Acerservice..min dotters

Acerdator var borta i nästan 5 månader..

 

Mvh Jan-Olov Sviden

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-09-24 17:59:09 av jansviden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Vad säger KO om det hela?

...kan vara intressant att få läsa.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt att kontrakta dom ..till saken hör att när jag ringde min dagliga

konversation med acers kundsupport idag så fick jag besked att de väntade på reservdelar..varför måste datorn helt plötsligt lagas igen

då den redan sades vara fixad när de skickade den till fel adress...

det verkar vara något sjukt med hela affären då jag aldrig får nått

klart besked om vad som fördröjer lev.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acer... får mig att minnas deras svar ang. en krånglande DVD-läsare:

"Eftersom det troligen är ett hårdvarufel - formatera om hårddisken"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upplevt nått liknande på jobbet med en Dell som hade ett internetpris på ca 90000kr år 2001. (Dubbla Pentium 3 900MHz, 2GB RAM, nVidia Quadro grafik)

Den gick sönder ett par månader efter leverans. Och var borta 2 månader hos Dell.

Förklaring var inga reservdelar.

 

En bärbar IBM770E fick 1999 2 turer till service på 6 månader, varje tur på 1 arbetsmånad. Så med semester inräknad var den borta 2 månader sista vändan.

Service hade ju också semester....

 

Men 5 månader hos Acer var ju några snäpp värre, tråkigt :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt på alla sätt och vis men...

Tyvärr är det inte bara jag som drabbats av Acerservice..min dotters

Acerdator var borta i nästan 5 månader..

... du funderade inte efter det på att välja en annan tillverkare?

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...