Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hembygge med i5 750 stänger av sig

astroboy Bigboots

Recommended Posts

astroboy Bigboots

Hej.

Jag är en nybörjare på detta område som har byggt ihop en dator.

Tråkigt nog får jag den inte att fungera. Den stänger av sig själv i Windows Vista 64-bit efter bara några minuter alternativt direkt om jag försöker installera någonting så som drivrutiner tex. Dessutom registreras inte grafikkortet, varken modell eller grafikminne.

Har inte heller några extra reservdelar att testa på systemet eller ens en möjlighet att prova utvalda komponenter på något annat system som det ser ut just nu.

Är beredd på att byta ut eventuellt inkompatibla komponenter. Eller kan någonting vara trasigt?

Det känns lite hopplöst just nu eftersom jag över huvud taget inte vet hur jag lämpligast kan angripa problemet.

Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit /w SP1, Swe (OEM) +Win7

Nätdel: ZALMAN 600W-HP Silent

Moderkort: GIGABYTE GA-P55M-UD4 P55 S-1156 M-ATX

Intel Core i5 750 2.66Ghz 8mb S-1156

2 DIMM DDR3 2GB PC3-10600 1333Mhz CL9 kit Kingston (KVR1333D3N9/2G)

Grafik: Palit Geforce GTS250 Green 1 GB GDDR3 PCI-E (2 x 6pin power supply connection)

HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA/300 7200rpm 32mb

//Tack på förhand för all den hjälp jag kan få

[inlägget ändrat 2009-09-21 20:21:06 av astroboy Bigboots]

When enabling Dual Channel mode with two memory modules, be sure to install them in the DDR3_1 and DDR3_3 sockets.

Har du monterat minnena rätt? Minnena bör sitta i dom gråa socklarna om du använder 2 minnen.

alternativt direkt om jag försöker installera någonting så som drivrutiner

Är det skivan med drivrutiner till moderkortet som krånglar?

Thomas

astroboy Bigboots

Tack så mkt för svaret:

Jag var noga med att följa moderkortets instruktionsbok vad gäller vart ram-minnena sitta. Har provat med att installera 2 minnen i DDR3_1 och DDR3_3 samt provat att installera endast 1 minne i DDR3_1.

Tror inte det är en speciell installations-skiva för i så fall är det fel på alla skivorna:)

Jag har precis fått ett instruktionsschema att följa från Dustinhome som är utformat för att hitta felet.

Kommer att gå igenom det om en stund här.

Får där efter ta det därifrån.

Wilhelm

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...