Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

64gB usb minne Kingstone Datatravel 150


Pit1957

Rekommendera Poster

Har köpt en 64 GB usb minne från China .Problemet är att om man kollar är det 62,5 GB på den .Kopierar man in nåt går det bra men tar man bort Usb-n från dator ( med säkert borttagning )och stoppar man tillbaks den i dator hittar jag inga filer trots att i Egenskaper står det hur stor just den filen är och hur mycket ledig utrymme finns kvar.Så XP ser inte nåt !Kan nån förklara varför och hur gör jag filrna synliga ? Eller om det är nåt fejk jag köpte ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två saker

1: 64 GB är inte 64 GB beroende på att tillverkaren räknad GigaByte baserat på tiopotens och datorn på tvåpotens. Dvs 1 GB för tillverkaren är 1000 MB och för datorn 1024 MB.

 

 

2: När du tar ut minnet ur datorn, klicka på ikonen i aktivitetsfältet och klicka på Utför säker borttagning av...

Kanske räcker?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min problemdt är inte storleken som jag redan vet utom att filerna INTE SYN !!Har testat med XP oh Vista med samma resulat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopierar över filerna, syns de ens på datorn du kopierat dem från direkt efter kopiering?

 

Om du nu inte alls lyckas få in filer låter det ju som om minnet är defekt onekligen. Köpt i butik? Gå dit och be dem testa det eller låt en kompis testa det.

Du kan ju alltid testa att formatera om minnet eller testa det som en hårdisk (kanske med HD Tune) och se vad det ger.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag redan 1gb på usb. Kopierat öve en exe fil som går inte att installera.Beställde från China .Konstig att i Egenskaper syns hur mycket är använd menkaninte se inhållet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du beställt direkt från Kina? Inte från/via ett bolag?

 

Som sagt, testa att formatera om minnet. Testa det med något läs/skriv test typ HD-tune.

 

Annars vet jag inte. Om du gör allt rätt men inget visas på minnet kan man klassa det som trasigt....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...