Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Princita fortsätter att bluffa efter Westpoint Solution


sari30

Rekommendera Poster

Googlade efter Princita och hittade massor med hänvisningar och inte minst till Westpoint Solution. Har blivit lurad av Princita - vad dum jag var- som hör till samma bluffargruppen vad jag förstått. Och historien är den samma gamla... någon försöker köpa dina dömännamn, 195,- /år under 10 års tid. Order gjordes enligt fakturan 20 maj men själva fakturan på 19 950 kr kom idag den 15 sep och via AP Factoring naturligtvis. Skall inte betala, går till polisen imorgon och anmäler bluffen. Har ej hört inspelningen eller frågat efter Erik Svensson som försäljaren hette enligt fakturan. Har någon redan kämpat mot detta företag?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju om det finns någon order, där du uttryckligen beställer tjänsten. Finns det, så har du väldigt svårt att i efterhand komma och säga "jag blev lurad" eller "jag vill inte betala".

 

Sen förstår jag inte hur 195 kr/år blir 19950 kr på 10 år. Inflation?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja-a, blev helt enkelt vilseledd... i fakturan hade de listat ut alla möjliga domännamn .org, .eu etc. totalt 8 st och alla kostade ju 1950,-/år + moms. Jag förstod att vi pratade om totalkostnader på 1950, han nämnde aldrig att det var per styck. Kanske sägs det på inspelningen sen men det gick förbi och var väl meningen också. Måste väl ta betalningsanmärkning hos kronofogden och leva med det ett tag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte ta betalningsanmärkning hos kronofogden.

Bara meddela företaget att du inte är intresserad.

Det finns väl inget skriftligt?

Att du inte är intresserad

Och godkänner dom inte Att du inte är intresserad gör du polisanmälan om bedrägeri försök.

Och när det kommer krav från kronofogden så tar du och bestrider

kravet och skickar in kopia på polisanmälan till kronofogden.

Så blir det inget mer.

Nästa steg är nämligen att de stämmer de i svensk domstol och det klarar de aldrig.

Så jag tippar det stoppar där.

 

Har varit med om nått liknande, kontaktade kronofogden, förklarade vad som hänt,

och sedan hände inget mer.

 

Du blev väl lurad av telefonförsäljare för det var väl de som ringde upp dig?

Inte du som kontaktade dom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för precis samma sak som dig Sari, naivt så här i efterhand men man tror ju de flesta om gott. De kommer ev. att skicka det vidare till Kronofogden men de går aldrig vidare.

Svensk handel rek. följande tíllväga gångssätt när man känner att man blivit lurad:

Har du skrivit på ett underlag eller gått med på något per telefon men anser dig blivit lurad – gör följande:

 

1. Stryk ett streck över papperet och skriv ”motsätter mig betalningsansvar beroende på vilseledande uppgifter”, på engelska ”reject payment due to misleading information”.

 

2. Skriv: Svensk Handel kontaktade, på engelska ”Swedish Trade Federation has been contacted”. Skriv: polisanmälan kommer att göras, på engelska ”Complaint will be filed with the police”.

 

3. Gör en polisanmälan som du själv lämnar till närmaste polismyndighet

 

4. Faxa tillbaka underlaget till företaget

 

5. Faxa en kopia på underlaget till Svensk Handels säkerhetsavdelning 010-47 18 66.

 

6. Spara eventuell skriftväxling med företaget, såsom den faktura du motsatt dig, brev där du motsatt dig betalningsansvar och så vidare. Dessa handlingar kan senare komma att behövas som bevis..

 

Jag fick min faktura i veckan och ska skicka tillbaka idag.

Berätta gärna hur det går för dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

jepp. råkade ut för dessa idag också. samma visa.. men han fick det att låta som en formalitet att det var 10-årigt avtal. man kunde bara strunta i att betala så avbröts tjänsten. men lite senare i samtalet blev det plötsligt att jag skulle få tillbaka pengar från den summan jag betalat (de c:a 20000:- som jag förmodar att det blir) när jag ville avbryta tjänsten. jag tyckte detta verkade aningen skumt och när jag började fråga vad total-summan skulle landa på så bröts samtalet.

 

vore väldigt intressant att höra lite uppföljning på hur det har gått för er. jag tänker bestrida fakturan hela vägen enligt http://www.svenskhandel.se/Vi-arbetar-med/Sakerhet1/Bluffakturor1/

och polisanmäla snarast.. men som sagt. har inte hittat mycket information om vad som hänt folk som råkat ut för dessa. bara en massa forum-inlägg om folk som blivit uppringda och ingått avtal, inte vad som hänt sen.

är det nån av er som faktiskt behövt dra det till domstol?

 

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...