Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Insufficient system storage"


stoned_free

Rekommendera Poster

Hej,

 

min mail har fungerat perfekt, fram tills igår. Jag använder Microsoft Outlook och när jag ska skicka mail får jag "send/receive error". I rutan står det " Task Sending' reported error (0x800CCC78) : ' Cannot send the message. Verify the e-mail address in your account properties. The server responded: 452 4.3.1 Insufficient system storage'."

 

Då jag inte gjort några som helst ändringar vet jag inte vad detta kan bero på, är det någon som vet eller har något förslag på vad jag kan göra uppskattas detta oerhört mycket!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det oavsett vem du skickar till, inkl. dig själv?

Gäller det även om det är ett mejl på en rad utan bilagor?

 

Meddelandet handlar om att det inte finns utrymme på mejlservern, men jag vet inte om det handlar om servern du använder eller om det handlar om mottagarens mejlserver. Är det din internetleverantör som du har som mejlserver? I så fall är det ju bra att kontakta dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vem jag än skickar till så går mailen inte ut. Har kontaktat både mitt webhotell samt min bredbandsleverantör, får se vem som kan lösa detta åt mig.....

 

Men jag kan ju dock ta emot mail....

[inlägget ändrat 2009-09-15 09:57:30 av stoned_free]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog där det är något problem och inte hos din internetleverantör. Sparas alla utgående mejl på servern? I så fall är det nog det utrymmet som har tagit slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!! En fråga bara, hur tar utrymmet slut för att skicka? Förstår mig inte riktigt på det. Har en mailbox på 250MB (att ta emot på visserligen).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte hur det funkar hos din mejl-leverantör men om jag skickar via Gmail så lagras en kopia av mejlet hos Gmail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag förstår. Jag har det inställt på att inte spara kopior, utan bara det som skickas. Har kollat och det är 1% i mappen.

 

Tack för hjälpen i alla fall!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...