Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Saknar fil vid uppstart av windows.

Martin_355

Recommended Posts

Hej har ett problem.

När jag startar datorn så får jag felmdeddelandet "det gick att starta windows eftersom följande fil saknas eller skadad" \windows\system32\config\system. Sen står det att man ska stoppa i skivan för windows xp och man ska trycka R.

Min fråga är måste jag installera om alla mina program? Har läst lite på nätet men har inte förstått om man måste installera om alla program. Är en hel del.

Min bror har kunnat komma åt filerna genom Ubuntu. Men måste alla program installeras om?

Tack för en bra sida:)

Sen står det att man ska stoppa i skivan för windows xp och man ska trycka R.
Det står så visserligen men det funkar inte att göra så.

Microsofts lösning för felmeddelandet

"följande fil saknas eller är skadad: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

är http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;Q307545

Se om det hjälper. I så fall behöver du inte installera om något för datorn kommer då att vara likadan som tidigare.

Japp.

Men har ytterliggare en fråga. Gäller inte hårddisken.

Det är så att jag har en kvittoskrivare märke Epson TM-T88II Modell 1298B.

Det är en kvitto skrivare. Har laddat ner drivrutinen till den men den går så sakta när man skriver ut. Är kopplad genom comporten.

Har läst på en del ställen att man använda en skrivare som heter Generic text only. Får inte till det heller. Använder den genom LP1 porten.

Vet inte alls vad jag ska hitta på? Har ökat hastigheten på comporten men då klarar inte skrivaren av det (skriver en massa frågatecken då). Hastigheten på comporten är 9600. Enligt programmet så ska man kunna använda den drivrutinen. Programmet heter winbas.

Har du något förslag på vad man ska göra?

[inlägget ändrat 2009-09-10 14:09:54 av Martin_355]

Ledsen, men det där vet jag inget om så det är nog bäst att du börjar på en ny tråd. Forumet Skrivare blir nog bra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...