Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VLC-spelare


essin

Rekommendera Poster

Hej! Jag har problem med VLC-spelaren. Ljudet hackar när jag spelar musik, det gäller VLC media file(wav). Nån som har en lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den senaste versionen,då jag avinstll. och nyinstallerat den nya idag.

essin

PS

WMP och Winamp fungerar perfekt

DS

[inlägget ändrat 2009-09-02 16:18:37 av Essin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laston har fel, senaste versionen av saker är inte alltid lösningen.

VLC har, i sin första officiella release, släppt en version som är extremt mycket sämre än tidigare versioner. Mitt tips är att ladda ned en av de tidigare versionerna. Så har jag gjort och alla lagg och hack-problem är borta som kom med nya releasen.

 

Varför dessa problem uppstod så överraskande kan man bara spekulera i, jag har mina teorier, men de håller jag för mig själv tills jag får de bekräftade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryga j*lar det finns på detta forum!!

För mig fungerar den senaste versionen utan problem men trist om det inte gör det för frågeställaren! Hoppar av denna tråd nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, bara för att någon hävdar att du har fel samt kommer med argument för varför denne anser att så är fallet så är denne en dryg j*vel...

Kom igen, var inte så lättretlig :)

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips. Felet kom sen jag installerat den senaste versionen.Efter avinstall. av nya ver.och install. av den gamla ,så består felet. Skulle tro att det är något annat program som ligger och stör. Men vet ej vad. Tacksam för nya tips.

essin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter avinstall. av nya ver.och install. av den gamla ,så består felet.

Vilken version gick du tillbaka till? Jag är tillbaka på 0.9.9 och där försvann problemen.

Har du problem även med andra spelare, WMP exempelvis? Titta även i Task Manager (aktivitetshanteraren?) och kontrollera om någon annan process än VLC suger mycket kraft samtidigt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har testat äldre ver.men funkar inte. Var hittar jag 0,9,9?

Dom andra mediaspelarne funkar perfekt. Ingen annan process suger kraftigt.

essin

Testat 0,9,9 men funkar inte.

essin

[inlägget ändrat 2009-09-03 10:10:45 av Essin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller problemet bara en viss typ av videokodning? Du kan kontrollera hur filmen är kodad med följande verktyg

http://www.headbands.com/gspot/v26x/GSpot270a.zip

 

När du har installerat programmet högerklickar du på din filmfil och väljer Öppna Med->GSpot, så får du upp all information om formatet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det gäller inte video, det gäller uppspelning av musik.

Tacksam för att Du engagerar Dig i mitt "lilla problem".

 

essin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medveten om att frågan gäller problem med VLC men det finns ju en sk. "walkaround" på problemet, att använda annan spelare än VLC som i mitt tycke är oerhört överskattad.

Är det ett tänkbart alternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det gäller inte video, det gäller uppspelning av musik

Ah, ser det nu, missade helt denna "detalj" =)

Jag har aldrig använt VLC till detta, då jag tycker det finns bättre spelare dedikerade till just audio. Själv använder jag AIMP (men även min tidigare favorit Winamp håller bra)

 

Nå, då har jag nog inte så mkt mer råd är jag rädd. Men du kan ju pröva att gå in i Preferences (kryssa i rutan Show settings=Simple) och sedan gå in i fliken Input & Codecs. I inställningen Caching, ändra från Custom till Low Latency (pröva även med High Latency)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som i mitt tycke är oerhört överskattad.

Som audiospelare ja, men knappast som videospelare. Något speciellt du anser är överskattat? Att man inte får nöjet att installera en massa externa codecar? =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På diverse forum och, när det begav sig, på DC-hubbar så var det alltid VLC som rekommenderades, den var bäst, den klarade ALLA filmformat, den var helt enkelt överlägsen..

När jag prövade VLC på den dator jag hade då så visade det sig att VLC var det enda program som med 100% säkerhet gav blåskärm. På andra datorer fungerade den visserligen, slukandes rätt mycket CPU-kraft men klarade inte alls alla filmformat...

 

Prövar VLC lite nu & då men varje gång så upptäcker jag att den inte har några som helst fördelar jämfört med ex. SMPlayer.

 

En massa extra codecs har jag inte under en lång tid behövt installera förutom EN för bild och EN för ljud..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort av- och nyinstallationer av andra program än VLC sedan du första gången avinstallerade den (idag?)? Om inte så skulle du kunna försöka med en systemåterställning till en tidpunkt innan dess. Ofta skapas det ju en precis innan man avinstallerar eller installerar något.

 

Laston tipsar om en ominstallation av ljuddrivrutinen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tog bort VLC från datorn,installerade SMPlayer istället. Ser ut att fungera bra. Men tack för tips i alla fall.

essin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...