Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vita breda streck täcker delar av laptopskärmen


E.Hullegard

Rekommendera Poster

Hej! Min bärbara Toshiba Satellite är 2 1/2 år gammal och fungerar bra MEN skärmen har plötsligt fått två ca 2 cm breda vita ränder som går uppifrån och ner som täcker delar av skärmen och gör det väldigt svårt att jobba normalt på datorn. Den ena randen kom för ett par dagar sedan och den andra fanns där när jag satte på datorn imorse.

Någon som vet vad detta är och om det kan åtgärdas eller om det bara är att köpa ny dator? Eftersom det är en bärbar dator så kan jag ju inte byta ut endast skärmen. Då jag behöver datorn varje dag i mitt arbete så måste jag antingen få bukt med problemet eller skaffa en ny - och det snarast. Tar tacksamt emot alla råd!

Med vänliga hälsningar,

Emelie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på glapp i kontakten/kabeln mellan moderkort och skärm. Inget du fixar, tveksamt om verkstad fixar och ytterst tveksamt om det kan gå på KKL villkor om ursprungligt fel.

 

Med andra ord, trolig pensionering av den datorn som bärbar. Du kan alltid ansluta en extern skärm till den.

 

Visst, du kan testa gamla dummy-reparationen: ge datorn en liten dask och se om det fixar problemet :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...