Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera filmer på en dvd


caladora

Rekommendera Poster

Jag vill kunna bränna flera filmer på en dvd skiva som sen går att titta på tv med. Vad jag förstår så måste jag göra någon slags meny??? Idags läget har jag bara brännarprogramet som ingår i windows och antar att jag måste ha nått annat. Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig. Obs förklara på en låg nivå, jag kan inte mycket om detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sen går att titta på tv med. Vad jag förstår så måste jag göra någon slags meny?

 

Kanske är det bäst, för att undvika onödigt jobb, att först kolla upp vad din "hemma-dvd-spelare" klarar & inte klarar för filformat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah som mikael sa , du kan kolla upp i manualen vad för sort filtyper dvdspelaren kan spela,det är oftast lite dyrare dvdspelare som kan spela upp fler fil format, men om du vet att det är ej en så dyr dvd spelare så kan man alltid göra egna dvd filmer med meny i nero, men kolla upp vad din dvd klarar och säg även vad det är för filmer du ska bränna ut (format och filstorlek).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hemma gjorda filmer som är rätt korta, därför känns det lite surt att bränna bara en på varje skiva. Har bränt som DVD-skivor. Vi har en gammal dvd till tv och jag vet inte vad som går på den. Men om jag skaffar nero skulle jag alltså kunna bränna fler dvd på en skiva då eller ?? Fattar inte riktigt ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja...

Du skriver att du har korta filmer. Vi antar att din gamla DVD-spelare inte klarar att visa dessa "som de är", ex. som AVI, MPG, WMF osv..

 

Då behöver du konvertera dessa till ett "giltigt" format och sedan skapa en sk. legal DVD (med menyer om man så vill)

 

Nero kan tydligen göra det.

Själv använder jag Pegasys Inc TMPGEnc Authoring Works 4 (inte gratis)

Andra använder ex. DVD lab

 

Vad som ryms på en skiva beror ju på längden på dina filmer.

Med åtm. TMPGEnc Authoring Works 4 så ser man vad man får plats med och man kan välja att skapa "en film" (med dina "småfilmer") men på två skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo , om du skaffar nero så kan du göra en egen "dvd skiva" med hjälp av programet och då får du välja meny,bakrund m.m. och hur mång afilmer du kan ha är olika , jag fick plats med cirka 3 st 700mb filmer på en dvd resten av platsen togs av menyn , så du borde kunna få in rätt många av dina hemma filmer och nero visar även hur mcyket plats du har kvar osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...