Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mail och Adobe reader


Växthuset

Rekommendera Poster

Adobe Reader har en tendens att krångla. För varje uppdatering ligger det kvar ett startmeddelande på datorn och att jag måste starta om för att uppdateringen skall träda i kraft. OK en gång men inte varje gång jag startar datorn. Så jag stänger av en fil som heter Adobe_Updater.exe. Irriterande men detta kan jag stå ut med.

 

Men nu börjar det krångla i Windows Mail. Trots att jag i Utforskaren ställt in att pdffiler skall alltid öppnas av Adobe Reader, så kan jag inte öppna bifogade pdffiler i Windows Mail. Jag måste kopiera dem till t.ex. Mina dokument och öppna filen därifrån! Hur kommer man till rätta med detta? Andra bifogade filer typ Word och bilder går utmärkt att öppna i Windows Mail.

 

Jag får också ett felmeddelande: Den här filen är inte kopplad till något program för att utöra åtgärden. Skapa en association på Kontrollpanelen Ange Associationer. Inte hittar jag något sånt på Kontrollpanelen!

 

/Växthuset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en association på Kontrollpanelen Ange Associationer. Inte hittar jag något sånt på Kontrollpanelen!
Kontrollpanelen - Standardprogram - Associera...

 

Jag använder inte Adobe Reader längre utan har övergått till Sumatra PDF, som är liten, snabb och med få funktioner, och PDF-XChange Viewer om jag vill kunna göra mer än bara läsa och kopiera men som fortfarande är snabbare än Adobe Reader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste återkomma. Mitt Windows Vista gillar inte Sumatra riktigt, varje gång jag skall öppna en fil, både från Windows Mail och från utforskaren, så kommer det upp en ruta om Kontroll av användarkonton, där jag måste Avbryta eller Tillåta programmet som datorn inte känner till.

Hur slipper jag ifrån detta då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det minns jag faktiskt inte. Jag kanske skulle pröva att avinstallera och installera om. Vilket tycker du att jag skall använda, zipfilen eller den andra?

 

/Växthuset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder zip-filen. Men då får man ju själv skapa en mapp till programmet och packa upp filerna till den. Det gäller då att ägare och rättigheter i mappen är rätt uppsatta.

 

När man använder installationsprogrammet kanske det är viktigt att högerklicka på programmet och välja Kör som administratör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...