Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtual PC 2007


jola99

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har installerat virtual pc 2007 på min dator där hemma för att köra windows home server i en virtuell miljö. Men när jag kör det så använder bara min virtuella dator bara 25% av CPU. Är det någon inställning man skall göra för att ändra det? Sedan så är grafik återgivelsen väldig slö i den virtuella miljön (Lagar) är det också något man kan göra något åt?

Det är en ganska kraftig burk jag kör på med mycket minne och bra processor....

 

Hoppas på svar och tack för all hjälp

Jonas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med 25% tror jag beror på att du har en Quad-core CPU. Jag tror inte att VPC kan emulera en flerkärning CPU och att den därför bara använder en kärna, dvs 25% av en fyrkärning processor.

 

När det gäller grafiken så ska du välja Install or Update Virtual Machine Addons i Action menyn när du startat din VPC. Dessa addons innehåller bland annat förbättrade grafikdrivrutiner som snabbar upp den biten. Har du gjort detta och ändå tycker att det är slött så är det tyvärr inget mer att göra åt saken. Det är slöare att köra en virtuell maskin än en verklig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver gip:s svar så kan jag inflika med frågan om du har slagit på hårdvaruvirtualisering i BIOS (om din processor stödjer det). Det gör all skillnad i världen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...