Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Athlon och Red Hat


Coleburn

Rekommendera Poster

Istället för att skriva en sida full med felmeddelanden, vilka avslutas med 'trying to kill an idle process' och totalstopp, så skall jag ställa en enkel fråga. Finns det någon där ute som har, eller känner någon som har installerat RH 6.2 eller 7.0 på en Athlon Thunderbird?

 

God fortsättning på er, och gott nytt år

==Coleburn==

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också, fick något liknade fel när jag försökte köra in RH 6.2...

Har dock inte testat med 7 ännu.

(Atlon Thunderbird 800)

 

Jag lyckades dock när jag körde in 6.2 i min gamla P133.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från BogoMips mini-Howto av 9 nov 2000

1.2 The highest single-CPU Linux boot sequence BogoMips value

 

Stuart Trusty, stuart@linuxlabs.com

AMD Athlon at 1100 MHz

2182.35 BogoMips

http://www.linuxlabs.com

så problemet är kanske inte Atlon.

 

Så här skriver Linuxformat i dec 2000

när dom reviews RH7. "In the end Red Hat 7.0 would be a solid distribution if it were less bugridden and easier to configure." Så hör skriver de om SuSE 7.0 "SuSE 7.0 Professional is an excellent choise for both the desktop and server. It may not be quite up there with Mandrake in terms of easy use and a few other niggles needs sorting out but the marvellous handbooks and plentiful of software make it an excellent buy."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem är egentligen inte att installera RH 6.2, utan att få igång det. När bootloadern försöker starta linux så försöker den samtidigt (efter diverse hårdvarukontroller) att temporärt ändra/nollställa (minns inte exakt) processorns ID (CPUID). Denna ändring misslyckas med returncode 0000 och hela systemet låser sig. Enda utvägen är reset-knappen, och så är man tillbaka på ruta 1 igen.

 

==Coleburn==

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Installationen går klockrent, men när man sedan bootar var det någon process som fick tokspel, tror det var processorn det stod.

 

var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får tacka så mycket! Verkar ju kunna stämma!

 

Frågan för en färsking är dock hur man konfigurerar lilo filen? Vart ligger den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...