Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera mappar bombaderade med genvägar och andra mappar


Datakillen

Rekommendera Poster

Hej allihopa! Har fått ett problem..

 

Igår var min son ute och surfade lite, han laddade ner något fusk till Counter-Strike. När han installerade fusket till datorn och skulle starta kom det upp en blå ruta som täckte hela skärmen (misstänker att det var BIOS) med en massa text på. Det var så mycket att det fanns inte en chans att man skulle hinna läsa. Han hann i alla fall se att det stod någonting om fusket.

Sedan stängdes datorn ner och när vi startade datorn så fanns det två filer som hette Desktop på skrivbordet. De var av filtypen: Konfigurationsinställningar. När vi sedan kollade på Dokument var den bombarderad av massa genvägar till mappar som inte finns. Sedan fanns det en mapp som hette AppData som innehöll riktiga filer. Alla mappar som kommit fram är blekta, ser ut som att man har "klippt ut" allihopa.

Har en bild. (De markerade mapparna fanns inte innan

Vad ska jag göra?

Tacksam för all hjälp jag kan få. :)

 

PS. Visste inte riktigt var jag skulle placera det här inlägget så jag bara la det här så länge.

 

[bild bifogad 2009-08-31 16:33:00 av Datakillen]

1157850_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att de blekta ikonerna är filer/mappar som är markerade som dolda och/eller operativsystem. Man väljer om man vill se dolda filer resp. operativsystemfiler med två inställningar i Datorn eller Utforskaren:

Verktyg - Mappalternativ - Visning

Visa dolda filer och mappar

Dölj skyddade operativsystemfiler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det var tydligen inte svårare än så..

Trodde att det var något annat eftersom Norton hade hittat virus men det var väl bara ett sammanträffande då.

Tack så mycket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten. Är det någon som vet hur man byter spel-sparmapp.

Allså när man spelar ett spela och sparar kommer filerna till Dokument men i vista finns ju en annan mapp som heter sparade spel. Går det att få filerna sparade där??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...