Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows update?


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

På en av mina datorer har jag Windows Vista Home installerat och för någon dag sedan försökte jag uppdatera datorns programvara efter att Windows update sagt att det fanns nya uppdateringar. Sedan ombads jag att starta om datorn och då kom följande meddelande upp vid start av datorn

 

Uppdateringar konfigureras steg 3 av 3. 0 % färdigt. Stäng inte av datorn.

 

Mitt problem är nu att datorn hela tiden startar om efter ca 30 sec. utan att gjort färdigt uppdateringarna. Den står hela tiden innan den startar om och stampar på 0%. Jag har också försökt att starta datorn i felsäkert läge men då uppstår samma fenomen. Systemåterställning har jag också försökt med men när den hållit på i ca 6 timmar gav jag upp och stängde av datorn. Nu undrar jag därför om det finns någon lösning på detta problem så att jag får igång datorn igen eller är det bara att installera om allt på hårddisken?

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit ett antal trådar om detta de senaste veckorna efter augustis Windows-uppdatering. Orsaken lär vara att en gammal F-secure används som kolliderar med en av uppdateringarna. Här är en med flera saker att försöka med:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1154805

Om det är något av tipsen där du inte förstår så återkom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...