Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in TV på DVD med hårddisk


svennne

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har köpt en inspelningsbar DVD spelare med hårddisk, LG RH387H. Den har ingen dgital tuner bara en analog, så hur gör jag när jag vill spela in TV? Måste jag använda en separat digitalmottagare för DVDn eller kan jag ta signalen från min Philips TV med inbyggd digitalbox? Någon som kan hjälpa mig.

//Svenne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eventuellt kan du koppla den till din TV givet att den sänder ut den signal den tar emot. Det är dock långt ifrån givet att den gör det. Läs i manualen, testa att ansluta till TVn och se om du får någon bild.

 

Spontant skulle jag säga att en DVD-inspelare med analog mottagare inte är ett bra köp idag när i princip allt som sänds sänds digitalt och det finns bra digitalmottagare med dubbla mottagare och hårddisk. Med dessa kan ett program spelas in medan du tittar på ett annat eller två (i vissa fall flera) samtidigt som du tittar på en inspelning. Finns för boxer, comhem, viasat, Canal Digital (satellit)...

 

Visst, ingen möjlighet att enkelt spara ut favoritinspelningar på DVD vanligtvis men oftast behövs väl inte det? När man väl sett ett program har man väl sett det (såvida man inte är fem år och älskar svampbob fyrkant).

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...