Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte en viss webbplats


moltass

Rekommendera Poster

Jag försöker komma åt facebook men webbsidan kan ej visas. det gäller BARA facebook och både på stationär och laptop.

Båda datorenra tar signaler från modem med inbyggd router. Den ena trådlöst.

Funkade igår men inte idag.

Ibland stänger den stationära ner sig och en blå ruta med en massa text visas. Hinner ej se texten Sen startar den om.

Finns det nån fiffig filur som kan ge mig tips?

MVH Molle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Vad händer om du försöker med andra webbplatser?

 

Det måste vara lokalt fel på dina datorer om det bara gäller Facebook, för att jag kan nå Facebook utan problem.

 

Dock har jag lyckats komma in på den engelskspråkiga delen - facebook.com då. Spelar ingen roll om det är engelsk eller svensk egentligen, men det ser lite komiskt ut med svengelska. :)

 

...för att citera Thomas1 i en annan tråd om hur du kan bli kvitt direkt omstart för att hinna läsa vad som står på den blå skärmen:

 

Xp:

Högerklicka på "Den här datorn" och välj egenskaper. Klicka på fliken Avancerat och välj inställningar under rubriken "Start och återställning. Tag sedan bort bocken i rutan "Starta om automatiskt. Klicka OK.

 

Vista:

Högerklicka på "Dator" och välj egenskaper.

Klicka på "Avancerade systeminställningar" till vänster. Välj inställningar under rubriken "Start och återställning. Tag sedan bort bocken i rutan "Starta om automatiskt. Klicka OK.

 

...posta vad där står på den blå skärmen. Kanske går det att spåra vad som felas. Verkar mysko om det bara är Facebook det handlar om.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

[inlägget ändrat 2009-08-28 21:55:15 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar:thumbsup:. Det är bara FB som felar. Men jag ska ta och ringa min internetleverantör och höra om det är nåt problem med deras server vs mina datorer.

Molle :-)

Ps Jag har bockat ur rutan. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det:

STOP:0x0000008E (0x0000005,0xA47FB217,0xA1EDF81C,0x00000000)

tcpip.sys adress A47FB217 base at A47B1000 Datestamp 485b99ad

 

Jaha då får vi se om nån blir klok på detta och kan komma med tips.

Molle :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...