Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken metod är bäst och säkrast??


Alex85

Rekommendera Poster

Hej alla!!

 

Jag har utvecklat ett program som behöver för tillfället prata med min hemsida. Det ska funka att windows forms programmet, ska skicka med några parametrar till min hemsida, där ja helt hämtar ut dem via QueryString eller något annat. Problemet är så här:

 

Jag vill INTE att något antivirus/brandvägg skall säga "Program XXX försöker nå internet, vill du tilllåta detta ??" eftersom det kan ge felaktiga vibbar till våra kunder. Jag har lite flera sätt men har svårt att testa detta eftersom ingen genererar detta meddelande på min dator . Så är det någon som vet att något sätt är bättre än det andra ?

 

WebClient Eller WebRequest Eller något annat? Tack alla!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webservice kan jag bygga, men då kommer den klaga att programmet försöker använda internet, eller? Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill INTE att något antivirus/brandvägg skall säga "Program XXX försöker nå internet, vill du tilllåta detta ??" eftersom det kan ge felaktiga vibbar till våra kunder. Jag har lite flera sätt men har svårt att testa detta eftersom ingen genererar detta meddelande på min dator . Så är det någon som vet att något sätt är bättre än det andra ?
Jag kan ju säga så här, att om jag hittade ett program i datorn som använder internet trots att jag använder brandvägg och programmet inte har bett om lov att passera brandväggen så skulle det programmet åka ur datorn fortare än kvickt. Eftersom jag skulle tycka att det var ett program som beter sig som värsta sortens skadliga program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia har rätt, att användarna får en varning är ett sundhetstecken och inte något som ger dåliga vibbar. Det är bara att se till att de får tydliga installationsinstruktioner där det framgår varför varningen kommer upp och hur de ska besvara den. Oftast är det ändå IT-drift hos kunden som ansvarar för installationen och det där vet de internt hur de sköter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...