Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mysko volymökning!


Olle Å

Rekommendera Poster

Hej

Harfått ett mkt underligt volymproblem.

Om jag sänker datorns volym (spelar ingen roll varifrån, tangentbordets volymknapp eller "högtalaren i menyn längst ner till höger" eller via Kontrollpanelen/Enhetsvolym) så går den automatiskt upp till max av sig själv!

 

Vad 17 kan det handla om!

 

Mvh

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Har aldrig hört talas om fenomenet.

 

Jag skulle prova att uppdatera drivrutinerna för ljudkortet t ex. Kan vara en bugg i drivrutinerna som du har installerat nu. En vild gissning dock.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är just det. Ingen har hört talas om det mao. så hittar jag ingenting ute på nätet heller.

Måhända är min dator helt unik - den ende som drabbats av detta fel?!

 

Drivrutinerna är utbytta, dels till 2003 års version och 2005 års version och slutligen tillbaka till 2009 års version.

Viruskollat har jag åxå gjort.

 

Mig veterligen så gjordes det heller inget speciellt på datorn första gången problemet dök upp.

 

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad 17 kan det handla om!

 

Det kan vara program som stökar, till exempel om du hade en röst komversation i gamla messenger och höjde där så höjdes även huvudvolymen i windovs, borde finnas andra program mm som har denna "funktionen" (bugg)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara program som stökar,

Det var min tanke också. Att något program eller spel buggar ur och ställer upp volymen.

 

Kanske ett bra tillfälle att gå igenom programlistan och avinstallera sånt som faktiskt inte behövs på datorn? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...