Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Christian Thellman

http://www.swedbank.se/

Rekommendera Poster

Byt bank

har själv bytt till ICA bank

fungerar problemfritt både i XP och med linuxrelaser som Slackware, Exton Mandriva 2009.1 , Linux Mint 7 och med olika webbläsare som Seamonkey och Firefox

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Byt bank

Ska man byta bank bara för att den tillfälligt ligger nere vid enstaka tillfälle?

Ytterst sällan som Swedbank ligger nere, oftast är det planerade driftstopp, men då lägger dom ut info om detta i god tid, och det är alltid på natten, så i Christian Thellman´s fall så är det nog bara tillfälligt, annars får man ringa och kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen tycker jag det är relativt ofta. Alldeles för ofta för att vara en samhällsmässigt viktig funktion som en bank.

Jag tycker det är okej att hitta.se ligger nere eller recept.nu men banken ska fungera på samma sätt som Google ska fungera, annars byter jag sökmotor, eller mailen ska fungera annars byter jag mailleverantör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har i stort sett aldrig detta problem, och hur ofta är "relativt ofta" enligt dig?

Är det så, då ska du klaga/anmäla detta hos din bank, så dom kan ordna till detta.

Gäller det oavsett vilken webbläsare, och vilken tid på dygnet som helst?

Edit: Ring deras kundtjänst, och fråga dom, om dom har några nätbank-problem?

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,5830,00.html

[inlägget ändrat 2009-08-24 18:07:38 av //gästen]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fungerat hela dagen här, fungerade i morse, fungerar nu också, men som jag sagt, mycket sällan som den ligger nere under "dagtid".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker en bank ska ha en upptid på minst 99,9 % (om man bortser från planerade driftstopp nattetid). Så det är ungefär ett dygns nedtid per 3 år. Swedank ligger nog under den upptiden sen jag bytte till dem vid årsskiftet. Det känns som det varit problem med internetbanken ett flertal gånger sen dess. Utöver det har jag råkat ut för att jag inte kunnat ta ut pengar i bankomaten samt hade mycket problem med att aktivera mitt kort i en bankomat.

Men de har billiga bolån... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2010-01-12

För närvarande kan det för vissa kunder vara svårt att komma åt swedbanks sidor. Vi har identifierat felet och beräknar åtgärda det inom kort. Swedbank beklagar de olägenheter störningarna medför. Har du ett brådskande ärende kan du som vanligt få hjälp via telefonbanken personlig service 0771-22 11 22 eller närmaste bankkontor.

http://www.swedbank.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...