Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudinspelning i Ubuntu stannar efter 11 sekunder


JBear

Rekommendera Poster

Ljudinspelning i Ubuntu stannar efter 11 sekunder - jag tror jag får meddelandet att utrymmet inte räcker till mer.

Men hur ändrar jag i så fall platsen så att jag kan spela in mer?

Jag har just installerat ubuntu, och kör operativsystemets egen ljudinspelningsprogram på en laptop.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardinställningen är i din hemkatalog, men du kan ändra det på Redigera, Inställningar, Kataloger.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I see, sitter på jobbet nu och kan inte prova.

Men varför slutar den egna ljudinspelaren tanka in efter 11 sekunder med hänsyn till "resursbrist" eller liknande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför slutar den egna ljudinspelaren tanka in efter 11 sekunder med hänsyn till "resursbrist" eller liknande?

 

Jag kollade nu och den spelar in till /tmp, så du har förmodligen inte mer ledigt utrymme där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke också. Men vet du hur man ändrar till en plats med mer utrymme? Jag har försökt men hittar inte i ubuntu.

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vet du hur man ändrar till en plats med mer utrymme? Jag har försökt men hittar inte i ubuntu.

 

Du får kompilera om källkoden. Men det är som sagt mycket enklare att installera Audacity.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, Audacity är bättre på att fixa det hela - då fattar jag (trodde alla ljudinspelare i ubuntu skulle försöka spara på samma plats).

Vad bra, jag ska testa ikväll.

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte få fram audacity i listan över installerade progra, provade skriva kör: audacity.

Svar:

Kunde inte öppna platsen "file:///home/jonas/audacity"

 

Inte tillräckligt med ledigt diskutrymme

 

Försöker också uppgradera, men då får jag detta besked..

 

Uppgraderingen behöver totalt 391M ledigt utrymme på disken "/". Frigör minst ytterligare 364M av diskutrymmet på "/". Töm din papperskorg och ta bort temporära paket från tidigare installationer med kommandot "sudo apt-get clean".

 

Hur gör man? (Försöker förstås hitta svar i olika forum, ubuntus eget inte minst, men kör fast. Får t ex inte kommandot ctrl+x att funka i terminalfönster som förslås för att få igång nåt).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...