Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej besöka vissa sidor ( 2 st )


Niklas_67

Rekommendera Poster

Har formaterat och ominstallerat dotterns pc och likväl kan hon fortfarande inte besöka samma två sidor som föranledde att jag tog till denna drastiska åtgärda att omformattera och nyinstallera allt.

 

Hennes dator är bakom en router men där finns ytterligare två datorer och med dessa har vi inga problem att besöka några sidor. Allt är trådbundet. Har även resetat routern D-Link DIR-100 och gått igenom alla inställningar där. Har grundinställningarna. Har tom provat med DMZ mot just hennes dator men hjälpt ej. Även slått av Windows brandvägg och har ännu inte installerat något virusprogram.

 

Har omformaterat, installerat Xp, alla drivrutiner uppdaterade, SP2, SP3 samt kört ner det som Windows update vill ha ner. Allt ok i enhetshanteraren

 

Har kollat trådarna och även flyttat runt på dem, hennes problem kvarstår trots allt och uppstår inte på någon av de andra.

Kör Windows XP Home edition. Och datorn har några år på nacken. Moderkortet har inbyggd nätverkskort.

 

Funderar på att installera ett nytt pci nätverkskort om ingen har annat tips här.

 

[inlägget ändrat 2009-08-23 21:36:04 av Niklas_67]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alltid när det gäller felsökning gäller det att först konstatera var felet är, innan man börjar laga det...

 

Är felet i routern? Är felet i datorn? Är felet i webbläsaren?

 

Koppla om datorn så den går direkt mot internet, utan router. Funkar sidorna då? I så fall vet du att det är routern. Annars vet du att det är datorn...

 

Är felet i datorn så prova med en annan webbläsare. (Firefox, Opera, Chrome, Safari, finns många gratis att ladda ner nuförtiden.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kanske lite otydlig i min första felbeskrivning. Har kopplat runt med trådarna i nätverket vilket innebär att jag provat inkoppling via alla sladdar och även via alla portar i routern. Samma problem på bara den datorn.

 

Har även provat kopplat datorn direkt via internet men kommer då ej alls ut och det skulle jag givetvis haft med från början.

 

Sidorna tyckte jag var oväsentliga men är facebook sidan efter att man angett inloggningsuppgifterna och sidan www.klippansbadminton.com. Sistnämnda sidan är en redirect till http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=174590. Anger jag denna adress funkar det!!

 

Tacksam för hjälp och kommer att kolla mer på problemet och ev era tips i helgen då jobbet tar större delen av min tid i veckan.

 

[inlägget ändrat 2009-08-24 17:44:30 av Niklas_67]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar www.klippansbadminton.com så får jag en fråga från Firefox om jag vill tillåta en omdirigering till en annan webbplats. Kan det vara någon säkerhetsinställning eller säkerhetsprogram som stoppar omdirigeringen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar www.klippansbadminton.com så får jag en fråga från Firefox om jag vill tillåta en omdirigering till en annan webbplats. Kan det vara någon säkerhetsinställning eller säkerhetsprogram som stoppar omdirigeringen?

Men detta gäller inte IExplorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men finns det någon inställning i Internet Explorer som leder till att omdirigeringen stoppas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...