Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket webbhotell ska jag välja? HJÄLP!


eligent

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Funderar på att skaffa ett webbhotell. Har läst flera tester, men kan ändå inte bestämma mig. Därför tänkte jag fråga er, som är kunder hos dem. Hotellen som jag funderar på just nu är: Binero, ONE, Crystone, Surftown och Oderland.

 

Dock känns Surftown just nu bäst, eftersom de erbjuder mycket och deras erbjudande att det kostar mig 29/kr mån det första året på hotellet " Advanced", lockar. Efter ha googlat lite, så skriver de flesta att Surftown är riktigt skit. På Internetworlds test har Surftown fått bra betyg. Så jag är väldigt förrvirad!

 

Hjälp mig!

 

Tråden flyttad från Webbserver av moderator

 

[inlägget ändrat 2009-08-23 18:24:24 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt och hållet på vad du har för krav på webbhotellet. Olika hotell är bra på olika saker (och vissa är bara rejält usla på det mesta förstås).

Hur viktigt är ex. saker som support/service och upptid/stabilitet? Vilken typ av tekniker är det du kommer ha behov av, handlar det enbart om rena html-sidor, eller kommer du använda ex. databaser och ha krav på serveroperativ?

 

Av de hotell du nämnt är Binero det som står längst fram på samtliga punkter idag och som dessutom vunnit pris för bästa Webbhotell flera gånger i Internetworld. Priserna ligger förstås över många andra hotell, men allt handlar som sagt om vad det är man värderar i tjänsten.

[inlägget ändrat 2009-08-23 15:53:05 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Tänkte ha en blogg på hotellet. Telefonsupport är väl inte så värst viktigt för mig, däremot är upptid/stabilitet viktigt! Vill inte att sidan ska gå ner eller sega.

 

Förresten, läste att t.ex. ONE brukar plocka ner en sida, utan att de säger till, stämmer detta?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tar endast ner en sida om det är så att innehållet på din sida bryter mot avtalsvillkoren, eller om du inte betalat.

 

Så det är ingen risk om du sköter dig mao.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att titta på box.se

De har lite olika alternativ att välja på beroende på vad man vill ha. De har en bra och snabb support via mail, telefon har jag inte provat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

En mycket bra sajt som har en hel del kloka råd att gå efter är webbhotells.se den kollade jag på när jag hittade webbhotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag använder mig av one.com och är nöjd har en sida privat samt att jag driver ett företag och en bostadsrättsförening med just one.com som webhotell. Har haft detta webhotell i ca 5år och inte upplevt något strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...