Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows brandväggen slår av sig hela tiden


satanica

Rekommendera Poster

har märkt det av en slump flera gg att den står på "av"..va kan de bero på?

 

har jag något skumt i datorn eller är det min brandvägg som slår av den hela tiden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

 

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

 

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

 

eventvwr.msc & Tryck enter

 

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

 

 

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget syns i enhetshanteraren men i loggen finns en hel del röda kryss och utropstecken...ska man bli orolig nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka på raderna med rött kryss etc. och läs närmare vad som anges..

 

 

/Thomas

Får du ofta rensa datorn? Är datorn seg? Vill du hellre använda datorn till det du tänkt dej? Installera då datorn enligt anvisning på http://www.WinGuider.se så får du en snabb, stabil och säker dator att använda länge!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det min brandvägg som slår av den hela tiden...
Menar du att du har en annan brandvägg i datorn?

För i så fall ska Windows-brandväggen vara avstängd för att inte orsaka problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah var de så enkelt:D har faktiskt aldrig notera att den varit avslagen förut då jag haft andra brandväggar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju bra, men det är nog bra att utreda varför du får många fel (röda kryss) i loggboken för det är inte normalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, i så fall kan man väl strunta i dem nu och så får du hålla koll på Loggboken efter ominstallationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej,

Kan jag fortsätta här med loggboken? Har kunnat återställa det allra mesta av funktioner som blev utslagna i en "attack" för en tid sedan. Men loggboken ser bedrövlig ut: 85-90% av de bortåt 3 000 händelserna i vardera Program och System är röd- eller gullistade. Även dagsfärska. Söka info om enstaka "fall" ger inget.

 

Windows XP Pro, Glocalnet ADSL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan jag fortsätta här med loggboken? Har kunnat återställa det allra mesta av funktioner som blev utslagna i en "attack" för en tid sedan. Men loggboken ser bedrövlig ut: 85-90% av de bortåt 3 000 händelserna i vardera Program och System är röd- eller gullistade. Även dagsfärska. Söka info om enstaka "fall" ger inget.

 

Windows XP Pro, Glocalnet ADSL.

Jag föreslår att du fortsätter i någon av dina egna trådar i stället för i denna gamla tråd om en annan dator.

Här tror jag att du kan hitta dina två aktuella trådar:

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=search&do=user_posts&mid=66555&search_filter_app[forums]=1&view_by_title=1

Eller klicka på ditt namn bredvid Eforums logotyp och välj sedan "Min profil". Därefter "Hitta trådar" till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...