Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ip-telefonen med till Thailand


larsson021

Rekommendera Poster

Så här:

 

Jag ska till Thailand i 3 månader och plugga. Jag vill ta med mig min ip-telefon (dvs ett ip-modem som kopplas till en router som i sin tur är inkopplad till internet). Problemet i Thailand är att de verkar köra mest wifi överallt, man har alltså inte tillgång till "internet på kabel".

 

Jag skulle alltså vilja plocka upp internet till min dator via mitt trådlösa nätverkskort och sedan på något sätt sprutta ut den signalen till mitt ethernet-kort så jag kan koppla in mitt modem (eller en router) i den porten. Finns det något sätt att göra det? Snälla säg att det går?! Om inte, kan det göras på något annat sätt?

 

Jag har försökt läsa mig till eventuella lösningar som gick ut på att brygga nätverkskorten men det fick jag inte att funka.

 

/Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår. Men... Rent teoretiskt. Finns det något sätt man skulle kunna fånga upp en wifi-anslutning och göra som jag tänkt? Finns det någon apparat som skulle kunna göra det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna ta en vanlig Wifi-router och sätta den i AdHoc-mode, då _borde_ den fungera som switch mellan Wifi och Ethernet (du sätter då din IP-telefon i en LAN-port). Dock inget jag testat.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...