Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med TV i WMC


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett TV kort som jag försöker använda tillsammans med Windows Media Center.

Men WMC hittar bara en textsida från SVT1

Jag har Comhem och försökt med både digital och analog sökning av kanalerna i WMC inställningar utan resultat.

 

Vad kan man göra nu?

Finns det något tillägg eller liknande som löser problemet enkelt?

 

Tack för alla tips och råd

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelkolla att du har ett kort som är av typen DVB-C, det är ett krav för att comhems digitala kanaler skall fungera.

 

Kontrollera att programkortet är isatt korrekt.

 

Efter att du sökt kanaler gå in på inställningar, guide. Där har du två val, sortera kanaler och "någonting någonting" kanaler. Kommer inte ihåg exakt vad valet heter. Men där kan du välja att aktivera de krypterade kanalerna. Windows Media Center berättar av någon anledning inte att den hittar krypterade kanaler, trots att den gör det. Du måste själv gå in i inställningar och aktivera dessa för hand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva programmet som följer med kortet "Pinnacle TVCenter Pro" fungerar och kan visa kanalerna (om än lite långsamt)

 

Så kortet är inget fel på och är tydligen kompatibelt med Comhem.

Men det är WMC som är krånglig ... :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

om du vet frekvänsen kanalem sänds på (bör du kunna få fram via det andra programet) så kan du lägga till kanaler manuellt å se om det funkar då. (finns ett val för att göra det i menyn där man redigerar kanaler å sånt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...