Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trojan varning från taskmgr.exe


dae49

Rekommendera Poster

Hej, undrar om någon kan hjälpa mig med detta, jag får en trojanvarning från CounterSpy när jag klickar ctrl-alt-del för att öppna taskmgr.exe

counterspy plockar bort taskmgr.exe men den återkommer hela tiden, verkar som att den återställer sig själv genom systemet, jag scannade taskmgr.exe på virustotal och fick fram att taskmgr.exe är smittad med

BehavesLike.Win32.Malware (v) men det var bara counterspy som varnade för trojanen, misstänker att jag fick med eländet när jag installerade ett demo prog i förrgår, räcker det om jag avinstallerar det och gör en systemåterställning till en tidigare dag, jag har scannat datorn med cunterspy och får upp samma trojan varning då, har även scannat med Malwarebytes men det hittade inget, har också scannat med mitt virusprog NOD32, allt har senaste uppdat, hoppas annars att någon här kan ge mej tips hur jag blir av med eländet.

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara falsklarm av CounterSpy eftersom du skriver att inget annat program på virustotal ansåg att det var något problem med filen och inget annat upptäcks i datorn. CounterSpy är ju en betalprodukt så då betalar man ju för att få support.

http://www.sunbeltsoftware.com/Support/

 

Annars så är det här beskrivningen för hur man anmäler något man misstänker är falsklarm:

http://support.sunbeltsoftware.com/Default.aspx?answerid=1796

Om det trots allt är något farligt i filen så kommer du ju att få reda på det i deras svar. Det är väl bra att tala om att det gäller en svensk XP/Vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, jag fick ju även varning när jag scannade taskmgr.exe på virustotal, så det verkar vara något med taskmgr.exe

bifog bild från Virustotal'

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, jag fick ju även varning när jag scannade taskmgr.exe på virustotal, så det verkar vara något med taskmgr.exe

bifog bild från Virustotal.

 

http://www.virustotal.com/sv/analisis/6b90cd4503a9b71991eef5206625b847dfbdef19a5e1febe2c7942cc042ed09f-1250340778

 

 

Flåt att det blev dubbelpostat !

[inlägget ändrat 2009-08-15 15:41:02 av dae49]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är ju fortfarande bara CounterSpy på virustotal-sidan som tycker att det är något konstigt med filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cecilia, du hadde rätt som vanligt ;) felet var counterspy

programmet, skickade in log info till dom, och eft senste defense uppdat så fungerar det som vanligt, tackar dej så mycket för hjälpen, ha de bra !

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte alltid som jag har rätt :(

Det var ju skönt att det var Counterspys fel den här gången och tack för poängen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...