Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mellanpropp med två jack


hejjdåå

Rekommendera Poster

Är det tele vi snackar då?

Det finns ju diverse splitters för RJ11 om det skulle vara till hjälp?

Beskriv vad du vill göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag forsoker koppla mitt bredband med mina tva telefoner. Jag far bara en telefon att fungera, darfor tankte jag skaffa, om det nu finns en mellanpropp med tva jack for att koppla in den andra telefonen som i nulaget inte fungerar.

 

 

det ar denna guiden jag har anvant for att koppla ihop allt

 

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/wcmobject/document/pdf/privat/bredband/snabbmanual_xavi_7722.pdf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej..

men varför fungerar inte den ena telefonen? Alltså fungerar den inte för att det inte finns någonstans att ansluta den eller har du en till mellanpropp, förutom splittern, att ansluta till men att det inte fungerar ändå?

Och har du dina två telefoner intill varandra i samma rum? Kanske en bärbar & en "vanlig"?

 

se ex. http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=55921&path=589500000,628000000,634500000,635000000

[inlägget ändrat 2009-08-13 22:07:36 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bredbandssplitter kan du inte få för två uttag samtidigt, eftersom den inte fungerar så, den har ju till uppgift att splitta/dela upp olika signaler från ingående telefonledning.

 

Däremot så bör du kunna sätta en telefon i splittern, och en telefon i ett annat jack.

Men då måste du ju ha minst ett jack till.

 

 

Flyttar tråden till ett lämpligare forum

//gästen - Moderator för Internetuppkoppling

 

[inlägget ändrat 2009-08-13 22:18:37 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, telefonerna ligger intill varandra. Jag har forsokt koppla in den telefonen som inte fungerar i en ett annat jack men det ger ingen ton.

 

den bilden du bifogade ser precis ut som den jag har hemma, jag undrade om det finns med tva telekontakter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den bilden du bifogade ser precis ut som den jag har hemma, jag undrade om det finns med tva telekontakter?

Jag antar att du har kopplat din ena telefon direkt i mellanproppen?

Var försöker du då sätta din andra telefon någonstans?

Finns det en kabel som går vidare från jacket i väggen som mellanproppen sitter i?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. hmm.

I ditt jack i väggen sitter din bredbandssplitter.

I den, via ett moduläruttag är ditt modem anslutet.

I det "jack" som finns på splittern ansluter du en propp som på min bild.

I den proppen ansluter du en telefon via modularuttaget.

I det "jack" som finns på proppen ansluter du din andra telefon.

 

Funkar inte alla telefoner så är det antingen fel på telefonen/telefonerna "före" (typ piratkopia, reklamtelefon mm), telefonens kabel eller installationen i hemmet.

 

se

http://www.kjell.com/fragakjell/teleuttag/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...