Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilden hänger inte med vid 1080p.


Fiddae

Rekommendera Poster

Köpte ett XBOX 360 elite 120 gb igår samt en 46" TV, Sharp LC-46DH77s. Xboxet skall ju stödja 1080p då det har hdmi utgång och kabel medföljde. Spelen jag har testat att spela är också gjorda för 1080p (FIFA 09 och NFS undercover). TVn är "full hd" med upplösning på 1920*1080. Så det bör ju fungera!

 

Problemet jag har är att när man ställer in 1080p på xboxet så hänger inte bilden riktigt med. Utan den smetas ut lite och det blir skuggor eller eftersläpningar på bilden. Även när man tittar på vanlig DVD film så hackar bilden lite, lite. Det flyter liksom inte riktigt som det ska. Vid 720p fungerar allt perfekt.

 

Vad kan detta bero på? Kan det vara så enkelt att det är kabeln som är för dålig? (Jag använder kabeln som kom med xboxet) Eller förhoppningsvis, någon inställning på TVn som ska ändras?

 

Tacksam för hjälp!

 

Mvh

Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl redan provat alla HDMI anslutningarna på TVn.

För de behöver inte ha samma egenskaper.

 

Inställningar på TVn: Ja det är bara att börja läsa manualen från pärm till pärm...., i varje fall bläddra igenom den. I manualen på en Samsung stod det på en av de sista sidorna vilken HDMI ingång som skulle användas om man ville ansluta en PC....

 

Sladden: Är den inte längre än 3 meter borde den inte kunna ställa till med nått.

 

XBOX 360

Tyvärr verkar detta vara ett vanligt problem men nån av länkarna kanske har tips

http://www.google.se/search?hl=sv&q=Xbox+360+1920x1080&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var likadant på alla HDMI-ingångar på TVn och hittade inget om det i bruksanvisningen. Men det löste sig genom att jag gick in på avancerade bildinställningar på TVn, och ändrade filmläge från avancerad till standard. Märkte ingen skillnad i kvalitén mellan avancerad och standard och all "eftersläpning" försvann! :D

 

Tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...